close
تبلیغات در اینترنت
آموزش نوشته سه بعدی در فتوشاپ روی چوب | آموزش حرفه ای نوشته ۳D در فتوشاپ
کانال تلگرام سی-لایف

آموزش نوشته سه بعدی در فتوشاپ روی چوب | آموزش حرفه ای نوشته ۳D در فتوشاپ

 

در این آموزش قصد داریم نشان دهیم چگونه با استفاده از چند تکسچر، تنظیمات ۳D در فتوشاپ و نور پردازی ، یک چیپ واقعی طراحی کنیم. (مانند adjustment layer)

بزن بریم که شروع کنیم !

این افکت الهام گرفته از استایلهای موجود در Evento Market است. پس باید ارزش اون رو دونست.

 

سورس های آموزش

فایل های لازم برای آموزش نوشته سه بعدی در فتوشاپ روی چوب:

فونت Insaniburger with Cheese

PlywoodPainted0057 Image 1 and Image 2 | ساز small

WoodPlanksBare0050 Image 2 | سایز medium

Living room and dining room  | سایز Small

Use This 160 توسط Inthename-Stock

۱٫ ایجاد متن

مرحله ی اول

برای ساخت نوشته با افکت چوبی ابتدا یک سند ۱۰۰۰*۷۵۰ px بسازید، بک گراند را با رنگ خاکستری پر کنید.

متنی به رنگ مشکی  با فونت Insaniburger with Cheese بنویسید. سایز فونت مهم نیس بعدا در قسمت ۳D میتوانینم تغییر دهیم.

 

step_01_1

 

مرحله ی دوم

بروید به Type > Convert to Shape.

 

step_01_2

 

۲- ایجاد ۳d mesh

مرحله ی اول

بروید به  ۳D > New 3D Extrusion from Selected Path.

 

step_02_1

 

مرحله ی دوم

برای دسترسی به تنظیمات ۳Dmesh و Properties، دو پنل را باید باز کنید، پنل ۳D و پنل Propeties ( اگر این ۲ پنل را ندارید از منوی Window بیاورید).

پنل ۳D دارای تمام اجزای صحنه ی سه بعدی است و وقتی روی هر کدام کلیک کنید به تنظیمات و ویژگی های هر کدام دسترسی پیدا خواهید کرد. پس قبل از اینکه تنظیمات پنل Properties را در مورد عنصری بخواهید تغییر دهید مطمئن شوید که پنل ۳D را انتخواب کرده باشید.

 

step_02_2

 

مرحله ی سوم

با انتخاب Move Tool مجموعه ای از حالتهای ۳D در سمت راست نوار Option خواهید دید، و میتوانید با کلیک و درگ کردن تغییراتی را بر عنصر مورد نظر در پنل ۳D بوجود آورید.

 

step_02_3

 

۳- تنظیمات ۳D Mesh

مرحله ی اول

تب Text Mesh را از پنل ۳D انتخاب کنید سپس از پنل Properties، Texture Mapping را به  Tile و  Extrusion Depth را به ۳۵  تغییر دهید.

 

step_03_1

 

مرحله ی دوم

بر روی  آیکون cap در بالای  پنل properties کلیک کنید، حالا Bevel Width را به ۱ و Contourرا به Half Round تغییر دهید.

 

step_03_2

 

۳- Front Material Settings

مرحله اول

بر روی تب Front Inflation Material در پنل ۳D کلیک کنید، سپس در پنل  Properties بر روی آیکن Diffuse texture کلیک کنید و Replace Texture را انخواب نمایید.

عکس PlywoodPainted0057 – Image 2 image را بارگذاری کنید.

 

step_04_1-1

 

مرحله ی دوم

آیکن  Diffuse texture را دوباره انتخاب کنید و بر Edit UV Properties بگزینید.

 

step_04_2

 

آنچه در این مرحله باید انجام دهید این است که مقادیر Tile و Offset را تا رسیدن به مقدار دلخواه تغییر دهید.

مقدار Tile میزان کشش texture  را نشان میدهد، در حالی که مقدار Offset موقعیت آنرا نشان میدهد، در نتیجه در نتیجه چوب بدون رنگ در زیر متن ظاهر میشود.

 

step_04_3

 

مرحله ی چهارم

مقدار Bump را به  تغییر دهید، بر روی آیکن پوشه ی آن کلیک کنید و نام front material texture’s را از لیست انتخاب کنید.

این کار باعث میشود مقدار یکسانی از Diffuse تکستچر به Bump اعمال شود. مطمئن شوید کهUV Properties ویرایش شود که هماهنگ با Diffuse آن باشد.

 

step_04_4

 

۵- تنظیمات Extrusion and Bevel Material

همان مراحل تکسچر PlywoodPainted0057 – Image 1 را برای Front Bevel و Extrusion Materials اعمال کنید.

نگران ویژگی های UV نباشید، بعدا به آنها رسیدگی میکنیم.

 

step_05_1

 

۶- عوض کردن جهت متن

مرحله ی اول

تب متن مش را انتخاب کنید، ب روی آیکون Coordinates در بالای پنل Properties کلیک کنید، X Rotation Angle را به ۹۰ تغییر دهید.

 

step_06_1

 

مرحله ی دوم

بروید به ۳D > Move Object to Ground Plane.

 

step_06_2

 

مرحله ی سوم

به ۳D > Split Extrusion بروید.

این کار باعث میشود حروف از هم جدا شوند و ازین پس میتوانید جدا جدا بر روی هریک کار کنید.

 

step_06_3

 

مرحله ی چهارم

Move Tool را انتخاب کنید و ۳D Axis برای جابجایی حروف هرطور که میپسندید استفاده کنید.

فلشها محور مختصات را نشان میدهند. بخش زیرین برای چرخش استفاده میشود، مکعب ها برای مقیاس بندی هستند و مکعب های وسط برای مقایسه یکنواختی بکار میروند. همه ی آنچه باید انجام دهید این است که درگ کنید و هرچا که میخواهید قرار دهید.

 

step_06_4

 

مرحله ی پنجم

با استفاده از Move Tool’s 3D Modes میتوانید Camera View را عوض کنید سپس برای هر حرف به تنظیم UV Properties درFront Bevel و Extrusion Materials بپردازید.

 

step_06_5

 

۷- ایجاد Ground Plane

مرحله ی اول

Rectangle Tool را بردارید، یک مستطیل که تا بیرون سند امتداد میابد بسازید.

مستطیل را Ground Plane  بنامید.

 

step_07_1

 

مرحله ی دوم

بروید به ۳D > New 3D Extrusion from Selected Path و  Extrusion Depth را ۱ قرار دهید.

 

step_07_2

 

مرحله ی سوم

روی آیکن Coordinates کلیک کرده و X Rotation Angle را به ۹۰ تغییر دهید.

 

step_07_3

 

مرحله چهارم

بر روی تب Current View کلیک کنید سپس یک نام برای متن ۳D  چوبی از منوی View انتخاب کنید.

 

step_07_4

 

۸- ادغام لایه های ۳D و Texture و Ground Plane

مرحله ۱

هر دو لایه ۳D شما باید انتخاب شود، سپس به ۳D > Merge 3D Layers بروید.

 

step_08_1

 

مرحله دوم

Ground Plane را در بالای صفحه ی Ground Plane قرار دهید، حرکت دهید تا وقتی که متن در مرکز قرار گیرد.

 

step_08_2

 

مرحله ۳

Camera View را تغیر دهید تا فقط ground plane را نشان دهد، بدون هیچ فضای خالی.

هنگامی کا این کار را انجام دهید تکسچر  WoodPlanksBare0050 – Image 2 را به جلوی Ground Plane  با استفاده از بافتهای قسمت ۴ اعمال کنید،

توجه داشته باشید این تکسچر tileable نیست، بنابراین اگر پیدا کردن لبه ها برایتان سخت بود میتوانید با هر تکسچر tileable که میخواهید عوضش کنید.

 

step_08_3

 

۹- تنظیم Infinite Light

مرحله ی اول

بر تب Infinite Light 1 کلیک کنید، Intensity را به ۱۰۰ و Shadow Softness  را به ۳۰ تغییر دهید .

 

step_09_1

 

مرحله دوم

از Move Tool برای حرکت نور بی نهایت همانطور که در پایین نشان داده شده است استفاده کنید، یا میتوانید از مقادیر Coordinates استفاده کنید.

 

step_09_2

 

۱۰- اضافه کردن و تنظیم نور نقطه ای

مرحله ۱

روی Add new Light بر آیکن Scene در بالای پنل ۳D کلیک کنید، New Spot Light را انتخاب نمایید.

 

step_10_1

 

مرحله ی دوم

Intensity را به ۳۵ تغییر دهید، تیک باکس Shadows را بردارید، و  مقدار Cone را به ۹۳٫۹  و Hotspot را به ۴۷ تغییر دهید. تیک Light Falloff box را بگذارید و مقدار Outer را به ۳۸۰۰ برسانید و  Inner را به ۶۶۶.

 

 

step_10_2

 

مرحله سوم

سپس Spot Light  را به مانند زیر حرکت دهید.

 

step_10_3

 

مرحله ی چهارم

شما همواره میتوانید از مقادیر Coordinates برای محل نور ها استفاده کنید.

 

step_10_4

 

۱۱٫ تنظیم نور محیط

مرحله اول

بر روی تب Environment در پنل ۳D کلیک کرده سپس آیکن IBL texture انتخاب کنید و Replace Texture را انتخاب کنید. سپس عکس های Living room و dining room را بارگذاری کنید.

 

step_11_1

 

مرحله دوم

Intensity را به ۲۰% وShadow Opacity را ۳۰% تغییر دهید.

 

step_11_2

مرحله ی سوم

از Move Tool برای حرکت نور تکستچر در اطراف تا جایی که به نتیجه ی دلخواه برسید استفاده کنید.

 

step_11_3

 

۱۲- رندر گیری از صفحه

هرگونه تغییرات دیگری که دوست دارید ایجاد کنید سپس به ۳D > Render بروید.

رندر گیری ممکن است طول بکشد، میتوانید با فشردن کلید Esc هر زمان که خواستید آنرا قطع کنید.

 

step_12_1

 

۱۳- اضافه کردن لایه های Adjustment

مرحله ی اول

برروی Create new fill یا آیکن adjustment layer  در بالای  پنل لایه ها کلیک کنید سپس Brightness/Contrast را انتخاب کنید.

 

step_13_1

 

مرحله ی دوم

Contrast را به ۳۵ تغییر دهید.

 

step_13_2

 

مرحله سوم

یک Curves adjustment layer اضافه کنید و سپس برای هر کدام یک curves بسازید:

قرمز:

 

step_13_3

 

سبز:

 

step_13_4

 

آبی:

 

step_13_5

 

مرحله چهارم

یک Levels adjustment layer اضافه کنید، مقدار Shadow input را به ۱۹ و  Gamma را به ۰٫۸۵ تغییر دهید.

 

step_13_6

 

تقریبا آموزش نوشته سه بعدی در فتوشاپ به مراحل پایانی نزدیک شده است. آخرین مراحل را هم با ما باشید …

۱۴٫ اعمال فیلتر High Pass

مرحله اول

همزمان با اتنخاب لایه ی Levels، کلیدهای Option-Command-Shift-E را بفشارید برای ایجاد لایه ی stamp.

لایه را High Pass بنامید، سپس به Filter > Convert for Smart Filters بروید.

 

step_14_1

 

مرحله ی دوم

به Filter > Other > High Pass بروید، radius را ۱۰ بگذارید.

 

step_14_2

 

مرحله ی سوم

Blend Mode لایه ی  High Pass را به Soft Light تغییر دهیدو  Opacity  را ۳۵% قرار دهید.

 

step_14_3

 

۱۴- اضافه کردن Grunge Texture

مرحله ی اول

محل استفاده ی این ۱۶۰ بالای همه ی لایه هاست، لایه را Texture بنامید، وبه Edit > Transform > Rotate 90° Counter Clockwise بروید.

Blend Mode لایه ی Texture را به Soft Light و  Opacity را به ۳۰% تغییر دهید.

 

step_15_1

 

مرحله ی دوم

یک Hue/Saturation adjustment layer اضافه کنید، آنرا به لایه ی Texture کلیپ (clip) کنید، Saturation را به -۵۰ برسانید.

 

step_15_2

 

تبریک!  کار (نوشته سه بعدی در فتوشاپ) به پایان رسید!

در این آموزش یک متن ساده را به یک متن ۳D تبدیل کردیم، و تنظیمات آنرا تنظیم کردیم. بعد از آن ما بافت مورد نیاز را ساختیم،  سپس به تقسیم extrusion و تغییر متن و اضافه کردن ground plane پرداختیم.

بر روی نور و camera view کار کردیم و از آن رندر گرفتیم. در آخر یک جفت adjustment layers به منظور افزایش روشنایی و  یک grunge texture برای اتمام کار ساختیم.

 

step_16