مطالب مرتبط با "آموزش نوشته سه بعدی در فتوشاپ روی چوب | آموزش حرفه ای نوشته ۳D در فتوشاپ"
در این آموزش قصد داریم نشان دهیم چگونه با استفاده از چند تکسچر، تنظیمات ۳D در فتوشاپ و نور پردازی ، یک چیپ واقعی طراحی کنیم. (مانند adjustment layer)
بزن بریم که شروع کنیم !
این افکت الهام گرفته از استایلهای موجود در Evento Market است. پس باید ارزش اون رو دونست.
سورس های آموزش
فایل های لازم برای آموزش نوشته سه بعدی در فتوشاپ روی چوب:
PlywoodPainted0057 Image 1 and Image 2 | ساز small
WoodPlanksBare0050 Image 2 | سایز medium
Living room and dining room | سایز Small
Use This 160 توسط Inthename-Stock
۱٫ ایجاد متن
مرحله ی اول
برای ساخت نوشته با افکت چوبی ابتدا یک سند ۱۰۰۰*۷۵۰ px بسازید، بک گراند را با رنگ خاکستری پر کنید.
متنی به رنگ مشکی با فونت Insaniburger with Cheese بنویسید. سایز فونت مهم نیس بعدا در قسمت ۳D میتوانینم تغییر دهیم.
مرحله ی دوم
بروید به Type > Convert to Shape.
۲- ایجاد ۳d mesh
مرحله ی اول
بروید به ۳D > New 3D Extrusion from Selected Path.
مرحله ی دوم
برای دسترسی به تنظیمات ۳Dmesh و Properties، دو پنل را باید باز کنید، پنل ۳D و پنل Propeties ( اگر این ۲ پنل را ندارید از منوی Window بیاورید).
پنل ۳D دارای تمام اجزای صحنه ی سه بعدی است و وقتی روی هر کدام کلیک کنید به تنظیمات و ویژگی های هر کدام دسترسی پیدا خواهید کرد. پس قبل از اینکه تنظیمات پنل Properties را در مورد عنصری بخواهید تغییر دهید مطمئن شوید که پنل ۳D را انتخواب کرده باشید.
مرحله ی سوم
با انتخاب Move Tool مجموعه ای از حالتهای ۳D در سمت راست نوار Option خواهید دید، و میتوانید با کلیک و درگ کردن تغییراتی را بر عنصر مورد نظر در پنل ۳D بوجود آورید.
۳- تنظیمات ۳D Mesh
مرحله ی اول
تب Text Mesh را از پنل ۳D انتخاب کنید سپس از پنل Properties، Texture Mapping را به Tile و Extrusion Depth را به ۳۵ تغییر دهید.
مرحله ی دوم
بر روی آیکون cap در بالای پنل properties کلیک کنید، حالا Bevel Width را به ۱ و Contourرا به Half Round تغییر دهید.
۳- Front Material Settings
مرحله اول
بر روی تب Front Inflation Material در پنل ۳D کلیک کنید، سپس در پنل Properties بر روی آیکن Diffuse texture کلیک کنید و Replace Texture را انخواب نمایید.
عکس PlywoodPainted0057 – Image 2 image را بارگذاری کنید.
مرحله ی دوم
آیکن Diffuse texture را دوباره انتخاب کنید و بر Edit UV Properties بگزینید.
آنچه در این مرحله باید انجام دهید این است که مقادیر Tile و Offset را تا رسیدن به مقدار دلخواه تغییر دهید.
مقدار Tile میزان کشش texture را نشان میدهد، در حالی که مقدار Offset موقعیت آنرا نشان میدهد، در نتیجه در نتیجه چوب بدون رنگ در زیر متن ظاهر میشود.
مرحله ی چهارم
مقدار Bump را به تغییر دهید، بر روی آیکن پوشه ی آن کلیک کنید و نام front material texture’s را از لیست انتخاب کنید.
این کار باعث میشود مقدار یکسانی از Diffuse تکستچر به Bump اعمال شود. مطمئن شوید کهUV Properties ویرایش شود که هماهنگ با Diffuse آن باشد.
۵- تنظیمات Extrusion and Bevel Material
همان مراحل تکسچر PlywoodPainted0057 – Image 1 را برای Front Bevel و Extrusion Materials اعمال کنید.
نگران ویژگی های UV نباشید، بعدا به آنها رسیدگی میکنیم.
۶- عوض کردن جهت متن
مرحله ی اول
تب متن مش را انتخاب کنید، ب روی آیکون Coordinates در بالای پنل Properties کلیک کنید، X Rotation Angle را به ۹۰ تغییر دهید.
مرحله ی دوم
بروید به ۳D > Move Object to Ground Plane.
مرحله ی سوم
به ۳D > Split Extrusion بروید.
این کار باعث میشود حروف از هم جدا شوند و ازین پس میتوانید جدا جدا بر روی هریک کار کنید.
مرحله ی چهارم
Move Tool را انتخاب کنید و ۳D Axis برای جابجایی حروف هرطور که میپسندید استفاده کنید.
فلشها محور مختصات را نشان میدهند. بخش زیرین برای چرخش استفاده میشود، مکعب ها برای مقیاس بندی هستند و مکعب های وسط برای مقایسه یکنواختی بکار میروند. همه ی آنچه باید انجام دهید این است که درگ کنید و هرچا که میخواهید قرار دهید.
مرحله ی پنجم
با استفاده از Move Tool’s 3D Modes میتوانید Camera View را عوض کنید سپس برای هر حرف به تنظیم UV Properties درFront Bevel و Extrusion Materials بپردازید.
۷- ایجاد Ground Plane
مرحله ی اول
Rectangle Tool را بردارید، یک مستطیل که تا بیرون سند امتداد میابد بسازید.
مستطیل را Ground Plane بنامید.
مرحله ی دوم
بروید به ۳D > New 3D Extrusion from Selected Path و Extrusion Depth را ۱ قرار دهید.
مرحله ی سوم
روی آیکن Coordinates کلیک کرده و X Rotation Angle را به ۹۰ تغییر دهید.
مرحله چهارم
بر روی تب Current View کلیک کنید سپس یک نام برای متن ۳D چوبی از منوی View انتخاب کنید.
۸- ادغام لایه های ۳D و Texture و Ground Plane
مرحله ۱
هر دو لایه ۳D شما باید انتخاب شود، سپس به ۳D > Merge 3D Layers بروید.
مرحله دوم
Ground Plane را در بالای صفحه ی Ground Plane قرار دهید، حرکت دهید تا وقتی که متن در مرکز قرار گیرد.
مرحله ۳
Camera View را تغیر دهید تا فقط ground plane را نشان دهد، بدون هیچ فضای خالی.
هنگامی کا این کار را انجام دهید تکسچر WoodPlanksBare0050 – Image 2 را به جلوی Ground Plane با استفاده از بافتهای قسمت ۴ اعمال کنید،
توجه داشته باشید این تکسچر tileable نیست، بنابراین اگر پیدا کردن لبه ها برایتان سخت بود میتوانید با هر تکسچر tileable که میخواهید عوضش کنید.
۹- تنظیم Infinite Light
مرحله ی اول
بر تب Infinite Light 1 کلیک کنید، Intensity را به ۱۰۰ و Shadow Softness را به ۳۰ تغییر دهید .
مرحله دوم
از Move Tool برای حرکت نور بی نهایت همانطور که در پایین نشان داده شده است استفاده کنید، یا میتوانید از مقادیر Coordinates استفاده کنید.
۱۰- اضافه کردن و تنظیم نور نقطه ای
مرحله ۱
روی Add new Light بر آیکن Scene در بالای پنل ۳D کلیک کنید، New Spot Light را انتخاب نمایید.
مرحله ی دوم
Intensity را به ۳۵ تغییر دهید، تیک باکس Shadows را بردارید، و مقدار Cone را به ۹۳٫۹ و Hotspot را به ۴۷ تغییر دهید. تیک Light Falloff box را بگذارید و مقدار Outer را به ۳۸۰۰ برسانید و Inner را به ۶۶۶.
مرحله سوم
سپس Spot Light را به مانند زیر حرکت دهید.
مرحله ی چهارم
شما همواره میتوانید از مقادیر Coordinates برای محل نور ها استفاده کنید.
۱۱٫ تنظیم نور محیط
مرحله اول
بر روی تب Environment در پنل ۳D کلیک کرده سپس آیکن IBL texture انتخاب کنید و Replace Texture را انتخاب کنید. سپس عکس های Living room و dining room را بارگذاری کنید.
مرحله دوم
Intensity را به ۲۰% وShadow Opacity را ۳۰% تغییر دهید.
مرحله ی سوم
از Move Tool برای حرکت نور تکستچر در اطراف تا جایی که به نتیجه ی دلخواه برسید استفاده کنید.
۱۲- رندر گیری از صفحه
هرگونه تغییرات دیگری که دوست دارید ایجاد کنید سپس به ۳D > Render بروید.
رندر گیری ممکن است طول بکشد، میتوانید با فشردن کلید Esc هر زمان که خواستید آنرا قطع کنید.
۱۳- اضافه کردن لایه های Adjustment
مرحله ی اول
برروی Create new fill یا آیکن adjustment layer در بالای پنل لایه ها کلیک کنید سپس Brightness/Contrast را انتخاب کنید.
مرحله ی دوم
Contrast را به ۳۵ تغییر دهید.
مرحله سوم
یک Curves adjustment layer اضافه کنید و سپس برای هر کدام یک curves بسازید:
قرمز:
سبز:
آبی:
مرحله چهارم
یک Levels adjustment layer اضافه کنید، مقدار Shadow input را به ۱۹ و Gamma را به ۰٫۸۵ تغییر دهید.
تقریبا آموزش نوشته سه بعدی در فتوشاپ به مراحل پایانی نزدیک شده است. آخرین مراحل را هم با ما باشید …
۱۴٫ اعمال فیلتر High Pass
مرحله اول
همزمان با اتنخاب لایه ی Levels، کلیدهای Option-Command-Shift-E را بفشارید برای ایجاد لایه ی stamp.
لایه را High Pass بنامید، سپس به Filter > Convert for Smart Filters بروید.
مرحله ی دوم
به Filter > Other > High Pass بروید، radius را ۱۰ بگذارید.
مرحله ی سوم
Blend Mode لایه ی High Pass را به Soft Light تغییر دهیدو Opacity را ۳۵% قرار دهید.
۱۴- اضافه کردن Grunge Texture
مرحله ی اول
محل استفاده ی این ۱۶۰ بالای همه ی لایه هاست، لایه را Texture بنامید، وبه Edit > Transform > Rotate 90° Counter Clockwise بروید.
Blend Mode لایه ی Texture را به Soft Light و Opacity را به ۳۰% تغییر دهید.
مرحله ی دوم
یک Hue/Saturation adjustment layer اضافه کنید، آنرا به لایه ی Texture کلیپ (clip) کنید، Saturation را به -۵۰ برسانید.
تبریک! کار (نوشته سه بعدی در فتوشاپ) به پایان رسید!
در این آموزش یک متن ساده را به یک متن ۳D تبدیل کردیم، و تنظیمات آنرا تنظیم کردیم. بعد از آن ما بافت مورد نیاز را ساختیم، سپس به تقسیم extrusion و تغییر متن و اضافه کردن ground plane پرداختیم.
بر روی نور و camera view کار کردیم و از آن رندر گرفتیم. در آخر یک جفت adjustment layers به منظور افزایش روشنایی و یک grunge texture برای اتمام کار ساختیم.